Michaela Kindcentrum

Alle kinderen kunnen het leren. Dat is ons motto. We verwachten van alle leerlingen een grote inzet en positieve houding. Hard werken en je best doen staan bij ons centraal. Samen zorgen we ervoor dat elke leerling de kans krijgt om mee te komen en geen enkel kind achterblijft.

Michaela Kindcentrum

Alle kinderen kunnen het leren. Dat is ons motto. We verwachten van alle leerlingen een grote inzet en positieve houding. Hard werken en je best doen staan bij ons centraal. Samen zorgen we ervoor dat elke leerling de kans krijgt om mee te komen en geen enkel kind achterblijft.

Michaelaconcept

Ons team weet wat onze kinderen uit onze wijk nodig hebben: duidelijkheid, rust, structuur en leerkrachten die in hen geloven. Daarom werkt het team van IKC KlimOp volgens de uitgangspunten van het Michaelaconcept. Het Michaelaconcept is genoemd naar een heel succesvolle school in Londen. 
Oprichtster Katharina Birbalsingh wil gelijke kansen voor alle kinderen, ongeacht waar kinderen vandaan komen en in welke gezinssituatie kinderen opgroeien. Op de Michaelaschool heerst er veel rust door heldere gedragsregels en routines. De kinderen weten wat er van hen verwacht wordt op het gebied van gedrag en inzet.

Door deze rust in de school wordt er hard gewerkt om zo hoog mogelijke resultaten te halen.
Alle leerkrachten hebben hoge verwachtingen van de kinderen.

Wie hard werkt wordt beloond met kennis en kennis biedt kansen voor de toekomst!

Regels en routines

Op onze school zijn de gedragsafspraken voor alle kinderen en leerkrachten helder, duidelijk en transparant. De regels en routines worden veelvuldig met de kinderen en in het team besproken, worden expliciet aangeleerd en zijn zichtbaar aanwezig in de school. Alle leerkrachten hanteren dezelfde regels en routines en de leerkrachten hebben de hele dag door hoge verwachtingen van de kinderen. Deze hoge verwachtingen gaan over het leren, de inzet en motivatie van de kinderen en hoe zij zich gedragen in het gebouw, in de klas en tijdens de pauzes tegenover de medeleerlingen en de leerkrachten.  We streven met elkaar naar hoge resultaten voor alle kinderen. 

Belonen en corrigeren

De leerkrachten bespreken constant de verwachtingen die zij van de kinderen hebben op het gebied van gedrag en oefenen dit gewenste gedrag met de kinderen. Daardoor weten de kinderen goed wanneer er sprake is van ongewenst gedrag. We hebben een duidelijk systeem over belonen en corrigeren. Een correctie komt daardoor voor kinderen nooit als een verrassing.
De kinderen krijgen na een correctie de ruimte om over hun gedrag na te denken en het een volgende keer beter te doen. 

Ontwikkelingen

Als team werken we iedere dag aan het verbeteren van ons onderwijs. We zijn een High Performance Michaela Concept School. De medewerkers volgen geregeld trainingen om zich verder te professionaliseren. 

Kind aan het woord

Samen met mijn juf bedenk ik waar ik aan wil werken.